SEK
Beställningsvara
Färg: R9 Blekt Silver, Smaragd - Blank
Cirka två till tre månaders leveranstid
Drivlina : SHIMANO ULTEGRA Di2 R8170 2x12s
Hjul : MICHE KLEOS 36 KOL
Ram : GRANTURISMO SLR - CARBON MONOCOQUE HUS MOD + LIQUID CRYSTAL POLYMER
Framgaffel : GRANTURISMO SLR - CARBON MONOCOQUE HUS MOD + LIQUID CRYSTAL POLYMER
Styre : Z BAR INTEGRERAD KOL SKRÄDDARSYDD
Styrlager : ANPASSAD SUPERSLIM 1-1/8" ÖVRE | FSA MR137 1-1/4" NEDRE
Växlar : SHIMANO ULTEGRA Di2 ST-R8170
Bromsar : SHIMANO ULTEGRA Di2 R8170
Bromsskivor : SHIMANO RT-MT800 160 / 140
Framväxel : SHIMANO ULTEGRA Di2 FD-R8150
Bakväxel : SHIMANO ULTEGRA Di2 RD-R8150
Vevparti : SHIMANO ULTEGRA FC-R8100 50-34T
Vevlager : MICHE PRESSFIT 86,5x41
Kassett : SHIMANO ULTEGRA CS-R8101-12 11-30T
Kedja : SHIMANO ULTEGRA CN-M8100
Däck : VITTORIA CORSA GRAPHENE 2.0 700x28c
Sadel : PROLOGO DIMENSION T4.0
Sadelstolpe : WILIER FILANTE CARBON CUSTOM MADE -15 mm
Framaxel : MICHE THRU AXLE LIGHT 12x126,5 mm
Bakaxel : MICHE THRU AXLE LIGHT 12x172,5 mm
Vikt : 7,8 kg +/- 5 %
Ramvikt : 1100 g +/- 5 %
Gaffelvikt : 360 g +/- 5 %
Styre vikt : 360 g +/- 5 %
Priserna, specifikationerna och bilderna som visas är inte föremål för någon avtalsenlig skyldighet och kan ändras under säsongen. Bild visar annan komponentgrupp.
Nöjet med långfärdsturer
Granturismo SLR är racercykeln designad för att få fram högsta prestanda och komfort. Med Granturismo SLR kommer du att kunna färdas långa sträckor, vilket minimerar utmattning tack vare de speciella uthållighetsgeometrierna och Actiflex 2.0-systemet, en förnyad version av den bakre mikrostötdämparen.
Ny design, högre effektivitet
Actiflex 2.0 ger Granturismo SLR en mjuk och bekväm körning. Vridstyvhet och lyhördhet garanteras av siffror som ligger mycket nära de som finns på andra Wilier-racingcyklar, tack vare bryggan på de bakre stagen och den nya placeringen av Actiflex nära sadelröret och toppröret.
Vid omformningen av Actiflex var ett av huvudmålen att uppnå maximal ramintegration, inte bara för estetiska ändamål utan också för att göra den mer funktionell. I sin nya position är Actiflex skyddad från smuts, lera, sand och regn, vilket erbjuder en idealisk lösning för att låta de fyra lagren arbeta enkelt utan att behöva oroa sig för framtida underhåll. Det dubbla skruvlåssystemet gör demonteringen av Actiflex 2.0 enkel.
Racing komfort geometrier
Ramens geometrier spelar en grundläggande roll när det kommer till uthållighetscyklar. Positionen är något kortare (mindre räckvidd jämfört med cyklar med traditionella racinggeometrier) och högre (större stack i jämförelse med racinggeometrier).
Denna kombination av räckvidd och stack ger en bekvämare position utan behov av distanser mellan styrstam och ram. Hur många gånger cyklar cyklister på rena racercyklar med centimeters distanser på huvudröret? Med Granturismo SLR kommer cykeln att framstå som mer harmonisk, välproportionerad och balanserad samtidigt som den behåller sin racingkaraktär.
Högklassigt kol
Kolblandningen som används för Granturismo SLR är HUS-MOD kombinerad med Liquid Crystal Polymer, den speciella fibern som ingår i kolnätet som tillför vertikal elasticitet samtidigt som den ökar vridstyvheten. Denna lösning används också i stor utsträckning i andra toppprodukter som Filante SLR.
Aerodynamik även i uthållighetsvärlden
Att cykla långa sträckor innebär att spendera många timmar på sadeln. Och även om Granturismo SLR inte erbjuder maximal tävlingsprestanda, är aerodynamiken fortfarande viktig, även i en cykel av den här typen. När du tillbringar många timmar på sadeln kan även små detaljer och förbättringar minska tröttheten.
Ett antal egenskaper härrör från Filante SLR (aerodynamisk tävlingscykel). Förutom den optimerade rörsektionen, den mycket breda gaffelkronan, det integrerade monocoque-styret och total kabelintegrering.
Däckavstånd
En bred gaffelkrona förbättrar aerodynamiken och erbjuder ett generöst hjulutrymme. Hjul med däck upp till en maximal bredd på 32 mm kan installeras på Granturismo SLR, en perfekt storlek för en modern cykel som är byggd för uthållighet.
Avtagbart växelfäste
Växelfästet fram är avtagbart. Det beror på att 1x-enheter kommer att användas allt mer inom en snar framtid, även på landsvägscyklar som inte är avsedda att användas i tävlingar.
Carbon monocoque styre
Granturismo SLR har ett monocoque-styre med ett rundat ergonomiskt grepp. Distanserna, som är samma som de som används på Filante SLR, anpassar den perfekt till ramen.
Granturismo SLR är kompatibel med alla Wilier Triestina monocoque och modulära styren.
Lättpassade distanser
Distanserna mellan ramens huvudrör och styret är gjorda av ett högstyvt kompositmaterial, med ett speciellt hålrum för att dra kablarna. De består av två delar för snabb montering och demontering, utan att störa kablarna som går från styret till ramen.
© LeWa Sport | Om cookies | Sitemap
Powered by SiteSmart®