SEK
Beställningsvara
Sammetsröd - Blank
Drivlina : SHIMANO ULTEGRA Di2 R8170 2X12S
Hjul : MICHE KLEOS 50 KOL
Ram : FILANTE SLR - CARBON MONOCOQUE HUS MOD + LIQUID CRYSTAL POLYMER
Gaffel : FILANTE SLR - CARBON MONOCOQUE HUS MOD + LIQUID CRYSTAL POLYMER
Styre : WILIER FILANTE BAR INTEGRERAD KOL SKRÄDDARSYNT
Headset : ANPASSAD SUPERSLIM 1-1/8" ÖVRE BR | FSA MR137 1-1/4" NEDRE BR
Växlar : SHIMANO ULTEGRA Di2 ST-R8170
Bromsar : SHIMANO ULTEGRA Di2 R8170
Rotorer : SHIMANO RT-MT800 160 / 140
Framväxel : SHIMANO ULTEGRA Di2 FD-R8150
Bakväxel : SHIMANO ULTEGRA Di2 RD-R8150
Vevparti : SHIMANO ULTEGRA FC-R8100 50-34T
Vevlager: MICHE PRESSFIT 86,5X41
Kassett : SHIMANO ULTEGRA CS-R8101-12 11-30T
Kedja : SHIMANO ULTEGRA CN-M8100
Däck : VITTORIA CORSA PRO 700X28c
Sadel : SELLE ITALIA FLITE BOOST
Sadelstolpe : WILIER FILANTE CARBON Skräddarsytt -15 mm
Axel : MICHE THRU AXLE LIGHT 12X119.5F 12X166.5R
Ramvikt : 870 g +/- 5 %
Gaffelvikt : 360 g +/- 5 %
Styre vikt : 350 g +/- 5%
Priserna, specifikationerna och bilderna som visas är inte föremål för någon avtalsenlig skyldighet och kan ändras under säsongen.
Filante SLR är en extremt lätt aerodynamisk cykel med ett avsevärt förbättrat förhållande mellan styvhet och vikt.
Aerodynamisk
Filante SLR designades för att maximera aerodynamisk prestanda under verkliga miljöförhållanden. De uppmjukade vinklarna förbättrar prestandan även när luftflödet störs.
Insidan av framgaffeln har breddats med 7 mm, vilket minskade turbulensen och förbättrade aerodynamiken.
Eftersom gaffelstyrröret inte längre är avfasat kan man installera distanser upp till 35 mm under styret. Genom att kombinera ramstorlekar, styrstorlekar och distanser. Två tillgängliga sadelstolpar med ett 15 mm eller 0 mm bakslag.
Lätt och lyhörd
De nya aerodynamiskt optimerade profilerna har inga vassa kanter och kräver därför mindre material och mindre harts i hörnen. Detta förbättrar homogeniteten på insidan, vilket minskar ramens vikt till endast 870 gram. Den monterade cykeln med toppspecifikationer väger 6,8 kg.
Tack vare de olika typerna av kol i kombination med Liquid-Crystal Polymer, den unika fiberpositioneringen och konstruktionstekniken har ramen nått en absolut nivå av lätthet och styvhet.
Styre och integrerade kablar
Förutom att vara lätt rymmer det integrerade kolmonokock Filante-styret broms- och växelkablarna och riktar dem mot insidan av ramen. Dess design är mycket enkel, med slingrande och rundade linjer för maximal greppergonomi.
Balanserad design
Sektionerna av rören i olika storlekar har utformats för att bibehålla konsekvent styvhet, hanteringskvalitet och komfort på varje ramstorlek.
Lättpassad distans
Distanserna mellan ramheadsetet och styret är gjorda av ett högstyvt kompositmaterial, med ett speciellt hålrum för kablarna. De är sammansatta av två delar för snabb montering och demontering utan att störa kablarna som går från styret till ramen.
Hastighetsfrigöring genom axelsystem
En annan nyhet är Mavic Speed Release genomgående axelsystem som gör att hjulet snabbt kan tas bort från ramen. På så sätt behöver inte axeln dras ut helt från hjulnavet. Denna lösning minskar avsevärt hjulets frigörings- och insättningstid. Under tävlingar minskar denna lösning hjulbytestiderna med 7 sekunder i genomsnitt jämfört med ett traditionellt genomgående axelsystem.
© LeWa Sport | Om cookies | Sitemap
Powered by SiteSmart®