SEK
Beställningsvara
Blå, Svart - Matt
Bilder visar andra komponenter.
Drivlina : SHIMANO XT 1X12S
Hjul : MICHE 966 SPR ALLOY 29" TLR
Gaffel : FOX 32 STEGGJUTNA KASHIMA 100 mm
Ram : Usma SLR - CARBON MONOCOQUE RAM HUS-MOD + HIGH IMPACT CARBON WEAVE
H-Bar : RITCHEY WCS 2X TRAIL FLAT ALLOY
H-Bar vikt : 236 g +/- 5 %
Skaft : RITCHEY WCS TOYON ALLOY
Headset : RITCHEY / WILIER 1"1/4 - 1"1/2
Växlar : SHIMANO DEORE XT 12S SL-M8100-R
Bromsar : SHIMANO DEORE XT BL-M8100 + BR-M8101
Rotorer : SHIMANO RT-MT800 180 mm CL
Bakväxel : SHIMANO DEORE XT RD-M8100-SGS
Vevparti : SHIMANO DEORE XT FC-M8100-1 32T
Vevlager: SHIMANO PRESS-FIT MT8000
Kassett : SHIMANO DEORE XT CS-M8100 10-51T
Kedja : SHIMANO KEDJA CN-M7100
Däck : VITTORIA MEZCAL XC-TRAIL 29"X2.25 TLR
Sadel : SELLE SAN MARCO SHORTFIT STARTUP
Sadelstolpe : RITCHEY WCS TRAIL ZERO ⌀ 27,2 mm ALLOY
Axel : BAK 12X178.5mm P1.0
Ramvikt : 850 g +/- 5 %
Priserna, specifikationerna och bilderna som visas är inte föremål för någon avtalsenlig skyldighet och kan ändras under säsongen.
Vänd din dag!
Usma SLR är den tävlingsfärdiga hardtail-MTB:n som förenar Urta MAX SLR och Urta SLR i Wiliers topp-of-the-range offroad-linje.
Lätt, modern, enkel och lätt att hantera när det kommer till mekanisk service och fjädringsinställningar. Usma SLR har skapats för att möta de specifika behoven hos cyklister som alltid har krävt en terrängracercykel.
Extrem lätthet
Lätthet är ett av de två nyckelelement som designen bygger på. Vi vet att klättring är svårt och vi vet hur mycket superlätta material kan hjälpa till i tävlingar och generellt minska tröttheten. USMA SLR:s ram väger bara 850 gram, en onekligen spännande plattform att skapa supercyklar på.
Progressiva geometrier
Usma SLR har moderna och avancerade geometrier designade på en gaffel med 100 mm slaglängd.
Kort triangel
För att göra cykeln smidig och lyhörd gjordes den bakre triangeln mycket kort, med en stigning på bara 425 mm men med ett hjulutrymme som passar däck upp till 2,4” (60 mm).
Hus-mod kolfiber
Kolfibertekniken som används för Usma SLR är densamma som finns i det avancerade vägsortimentet: HUS-MOD kol, en kombination av fibrer av överlägsen kvalitet med tillägg av mycket motståndskraftiga flervägsfibernät. För att hålla den stress som genereras av offroad-användning under kontroll, har Usma SLR-ramen designats med särskilt fokus och omsorg för rörens skärningspunkter, som har förstärkts.
Flödet är snabbt
Det finns ett ordspråk som säger "flödet är snabbt". Detta är vad du kommer att uppleva när du cyklar Usma SLR.
Integrerat monocoque-styre
Liksom Urta MAX SLR och Urta SLR - kan Usma SLR utrustas med ett integrerat monocoque carbonstyre. Genom att använda dedikerade distanser skapar detta en enda modul med resten av ramen för att öka komforten och förbättra det rena utseendet i sittbrunnen. Kabeldragning: bara två hål på huvudröret tillåter kabeldragning för bromsen, växeln och droppstolpen, och integrerar dem alla i ramen.
Vinklar
När det gäller vinklarna tillåter 75° sadelröret föraren att inta den idealiska positionen för konstant pedaltryck. Styret lutar 67,75° när det rör sig framåt. Genom att kombinera detta värde med 430 mm räckvidd (för en storlek M) och ett ökat BB-fall, placerar Usma SLR-cyklisten centrerad på cykeln, med en låg tyngdpunkt. Denna konfiguration förbättrar stabiliteten i nedförsbackarna, vilket ger större säkerhet; som båda är nödvändiga för att ta fart i en nedförsbacke.
© LeWa Sport | Om cookies | Sitemap
Powered by SiteSmart®